Drodzy Czytelnicy - wracamy po ponad roku!
W marcu 2016 straciliśmy kontrolę nad naszym fundacyjnym blogiem. Po wielu miesiącach udało się odzyskać dostęp do zhakowanego konta i wracamy do Was. Posty datowane między 03.3016 a 09.2017 to rekonstrukcja wydarzeń w tego okresu. Bieżące prowadzenie rozpocznie się najprawdopodobniej w listopadzie 2017. Bardzo przepraszamy za niedogodności i dziękujemy za czas oczekiwania na aktualności ze świata naszych Podopiecznych.

Szukaj na tym blogu

środa, 27 lutego 2013

Rok szkolny w Kamerunie i nasi ucziowie

Pisze s.Alina :
"Otoz rok szkolny w Kamerunie trwa od wrzesnia do czerwca podobnie jak w Polsce stad nie wiadomo jeszcze ilu uczniow zaliczy ten rok szkolny - ci z sredniej szkoly nie powinni miec problemow chyba ze nie zdadza egzaminow ( bo z tym jest tutaj bardzo trudno) uczniowie klas egzaminacyjnych. Natomiast kilkoro dzieci z podstawowki moze nie zdac gdyz po wynikach z drugiego trimestru widac kto jest  nadal slaby. Ten tydzien dzieciaki maja jeszcze wolne w szkole zaczynaja nauke od poniedzialku. dlatego ci co nie zaliczyli 2 trimestru maja zajecia u nas, niestety nie wszyscy na nie przychodza stad nic wiecej nie moge zrobic skoro majac mozliwosc douczania nie korzystaja z niej. Wiem ze to wina rodzicow za kazdym razem na spotkaniu z nimi mowie o tym ale niektorzy jakby nie chcieli zrozumiec a mieli powiedziane ze warunkiem pomocy jest praca i zaliczenie roku."






piątek, 15 lutego 2013

Listy i rysunki od dzieci z Kamerunu

Dostalliśmy piękne listy i rysunki od dzieci z Kamerunu dla ich Opiekunów. Ogromnie żałujemy, że wielu z nich nie mamy jeszcze komu przekazać.
Wszystkie listy są na bieżąco tłumaczone dla Rodziców przez naszych zaprzyjaźnionych z Fundacja tłumaczy o wielkim sercu ;-) Za ich wkład - bardzo dziękujemy!
Zapraszamy do zostania Rodzicem Adopcyjnym - więcej szczegółów po wybraniu w kategoriach postów opcji adopcja serca lub Kamerun.

wtorek, 12 lutego 2013

Pogoda i temperatury w Kamerunie


"Jesli chodzi o klimat i temperature w calym Kamerunie jest bardzo zroznicowany. Natomiast jesli chodzi o centrum to jest to klimat bardzo wilgotny.
Mamy tu pore mokra i sucha. Pora sucha czyli bez kropli deszcu w centrum jest bardzo krotka czyli od listopada do lutego, bywa jednak ze juz w lutym pojawiaja sie przelotne deszcze. 
Natomiast od marca pada dosc mocno, kwiecien podobnie, maj czerwiec lipiec przelotnie natomiast sierpien-pazdziernik to prawdziwe ulewy i burze. Pogoda znienila sie takze w kamerunie jak mowia starsi, klimat sie zmienia bo lasy sa wycinane bez kontroli...
Najzimniejszy czas to styczen tzn. bardzo duza roznica temperatury noca i w ciagu dnia. W ciagu dnia do 40 natomiast noca spada nawet do 12, stad jest naprawde zimno. Bez koca i cieplej pizamy ciezko. Teraz z kolei czyli poczatek pory mokrej zimne sa ranki ale w ciagu dnia juz jest goraco. Od maja bedzie cieplej. Natomiast wrzesien pazdziernik sa to deszczowe i chlodne miesiace.
Tak jest w centrum bo zupelnie inny klimat jest na zachodzie a zupelnie inny na polnocy tam deszcze nie padaja przez 6 miesiecy i jest bardzo sucho. Tutaj wciaz wilgotno. s.Alina"